Sunday, July 26, 2009

PROGRAM SPIES REMAJA DUN PERMATANG








Seramai 43 orang peserta dari DUN Permatang telah menyertai Program SPIES Remaja yang diadakan di Hay Resort, Sabak Bernam pada 25-26 Julai 2009.Penglibatan remaja yang berumur diantara 13 hingga 17 tahun ini adalah salah satu program SPIES yang dianjurkan oleh Kerajaan Negeri. Untuk SPIES Remaja ini, Smart Excel Consultant telah dilantik untuk menjadi penceramah dan perunding.
Untuk program ini, 2 DUN telah terlibat iaitu DUN Permatang dan DUN Sungai Panjang. DUN Permatang yang diketuai oleh KPMI nya, Raja Shahmirulzaman dan pembantu, Encik Hassan Sani manakala DUN Sungai Panjang diketuai oleh KPMI nya, Ustaz Fadzilin. Kerajaan Negeri meletakan sasaran seramai 100 orang peserta dan alhamdulillah, kedua-dua KPMI berjaya menyediakan 130 orang peserta untuk program ini.
Program ini bertujuan untuk melatih remaja mengenal diri mereka, cara membuat keputusan dan membentuk sahsiah diri. Adalah diharapkan program seperti ini dapat diteruskan demi memastikan pembangunan modal insan Negeri selangor berjaya mencapai matlamatnya.

Layari http://pkrtgkarang.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment