Sunday, July 29, 2012

PROGRAM JOM SHOPPING BONUS SELANGORKU UNTUK ANAK-ANAK SIMANJA TAWAS DUN PERMATANG DAN DUN SG BURUNG TG KARANG

AsSalamualaikum wbkt, Selamat Berpuasa. 
Terima Kasih dan tahniah kepada Yayasan Waris Anak Selangor (YAWAS). Ibu-ibu bapa-bapa anak-anak Si Manja TAWAS seluruh tenaga urusetia TAWAS, Pusat Khidmat Masyarakat DUN Sg Burung dan Pusat Khidmat Rakyat DUN Permatang.

Alhamdullilah kita semua panjatkan penuh kesyukuran kehadrat Allah SWT yang memberikan kita kekuatan serta kesihatan serta rezeki untuk bertemu hari ini dalam program Jom Shopping Bonus SelangorKu buat kali pertama di Tg Karang selepas fasa pelancaran pada bulan Jun 2012 yang lepas. Hari ini seramai 240 anak-anak TAWAS yang telah berdaftar yang lahir pada bulan Mac hingga Julai 2008 mendapat giliran awal untuk menadapat hadiah berbelanja pada hari ini. Ibubapa boleh beli apa sahaja yang anak-anak hajati tetapi nilai belanjanya tidak boleh lebih daripada RM 100.00, sekiranya lebih saudara kena bayar sendiri. 

Program Jom Shopping BONUS SelangorKu ini adalah tambahan daripada program Skim Simpanan Pendidikan anak-anak TAWAS iaitu anak-anak yang lahir di Selangor pada Mac 2008 hingga kini boleh mendaftar dengan TAWAS melalui pelbagai saluran yang telah ditetapkan antaranya melalui Ketua-Ketua Kampung, Ahli-Ahli Majlis PBT, Pusat-Pusat Khidmat DUN dan Parlimen serta boleh terus ke pejabat Tawas juga boleh melalui online. Anak-anak yang telah berdaftar dalam Tawas ini akan menerima kad pendaftaran Tawas serta kad AM Bank atas nama anak dengan nilai dalam bank bermula daripada RM  100.00  duit ini tidak boleh dikeluarkan pada bila-bila masa pun sehinggalah anak ini mencapai usia 18 tahun barulah ianya boleh dicairkan dengan nilai RM 1500.00. Nilai RM 1500.00 tidak banyak tetapi Skim ini adalah satu suntikan kepada galakan untuk ibubapa menyimpan bagi masa depan anak-anak khusunya pendidikan.

Kita semua mesti bersyukur serta berdoa kepada Allah SWT agar terus mencurahkan rezeki kepada kita semua serta melengkapkan setiap diri pimpinan negeri serta pentadbiran kerajaan dengan amanah serta bertanggungjawab dan tidak rasuah. Semua boleh lihat bagaimana YAB Tan Sri Dato' Seri Abdul Khalid Ibrahim, Dato Menteri Besar Selangor serta semua Exco Kerajaan Negeri Selangor yang dapat mengurus serta mentadbir kewangan negeri dengan begitu baik sekali, buktinya perakuan daripada Ketua Audit Negara.

Saudara sekalian sekali saya mengucapkan Terima Kasih dan Tahniah kepada IbuBapa yang dapat bersama dalam Program Jom Shopping Bonus SelangorKu hari ini. 

Ucapan aluan kehadiran peserta program pada 28 Julai 2012, jam 10.30 pagi di Pasaraya Billion Tg Karang.

Layari http://pkrtgkarang.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment